Werkwijze omtrent het coronavirus

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten zijn voor ons het allerbelangrijkste. Alle vestigingen van Autoschade Lambert volgen uiteraard de richtlijnen van de officiële instanties en hebben daarop de bedrijfsvoering aangepast. Dit betekent onder andere dat we geen handen schudden, 1.5 meter afstand houden van elkaar en ons personeel thuis houden indien zij ziekteverschijnselen vertonen óf als een gezinslid koorts heeft.

Daarnaast zijn er extra maatregelen getroffen richting de recepties, leenauto’s en uiteraard ook uw auto. Zo worden dagelijks de receptie, deurklinken en wachtruimtes gedesinfecteerd. Dat geldt ook voor alle leenauto’s en natuurlijk uw auto vooraf aan de aflevering. Met deze maatregelen hopen we bij te kunnen dragen aan dit maatschappelijk probleem.

Uw autoschade vanuit huis regelen.....
Wij helpen u graag, ook in deze crisis tijd en hopen de aankomende periode nog steeds geopend te zijn. Maar ook wij willen onze medewerkers zo min mogelijk blootstellen aan het virus. U kunt uw autoschade compleet vanuit uw huiskamer laten herstellen. 
Meld uw schade digitaal aan via onze website, app of telefonisch. U ontvangt dan binnen 1 werkdag de datum of offerte voor uw autoschade.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb schade die door de verzekering wordt vergoed, wat nu?

  • Indien de schade via de verzekering loopt, kies deze optie in het schade melden formulier. We hebben dan wat extra documenten van u nodig. Onze medewerkers zullen dit met u bespreken.
  • Zoals u gewend bent, regelen wij ook nu de gehele administratieve afhandeling met de verzekeringsmaatschappij.
  • Bij het ophalen van uw auto vooraf aan de reparatie, hebben wij officieel uw toestemming nodig door het zetten van een handtekening. Ook dit licht onze medewerker vooraf toe.

Ik wil liever niet met mijn auto naar het schadeherstelbedrijf toe voor een intake, kan dit ook op afstand?

Via het schade melden formulier kunt u uw schade digitaal melden en hoeft u dus niet langs ons schadeherstelbedrijf. Binnen 1 werkdag belt het betreffende schadeherstelbedrijf u op om de intake definitief te maken en een datum voor herstel af te spreken.

Ik wil liever sowieso niet zelf langskomen, welke service kunt u bieden?

Wij willen u graag helpen, zeker nu. Daarom regelen we nu alles op afstand en we komen uw auto ophalen en weer als nieuw terugbrengen. Uiteraard nemen we daarbij maximale voorzorgsmaatregelen.

Moet ik zelf mijn auto wegbrengen naar het schadeherstelbedrijf?

Nee, u kunt gebruik maken van een gratis haal- en breng service.

Kan ik gebruik maken van een leenauto?

U kunt, indien gewenst, gebruik maken van een leenauto. De mogelijkheden hiervoor worden besproken tijdens het telefonische intake gesprek. De leenauto wordt vooraf gedesinfecteerd. Desgewenst nemen we de leenauto direct mee als wij uw auto voor herstel komen ophalen.

Wordt mijn auto schoongemaakt na het herstel?

Ja, uw auto wordt zowel van binnen als buiten gereinigd en gedesinfecteerd.

Draagt de auto/vervangende auto geen virus mee of het personeel wat er aan werkt?

Om zo zorgvuldig mogelijk te zijn, wordt uw auto bij binnenkomst en bij aflevering gedesinfecteerd. Zoals te lezen is op de website van het RIVM, kan het virus maar kort overleven buiten het lichaam. Maar ook hier willen we zoveel mogelijk de risico’s minimaliseren.

Bron: RIVM

In de vervangauto rijdt iedereen: is dat wel veilig?

Alle leenauto’s worden zowel bij binnenkomst als bij uitgifte gedesinfecteerd.

Is het nu wel de juiste tijd om mijn schade te laten herstellen?

Veel van onze klanten zijn nu thuis aan het werk. Dat betekent dat de auto wat beter gemist kan worden. Bovendien helpt u onze schadeherstelbedrijven juist door nu uw schade te laten herstellen. Onze bedrijven hebben zwaar te lijden onder deze omstandigheden. Onze branchevereniging FOCWA deed daarom de volgende oproep:

"FOCWA, de brancheorganisatie voor schadeherstelbedrijven nodigt consumenten en bedrijven in Nederland op om, ondanks de coronacrisis, schades aan auto's, caravans en campers te laten herstellen. Aangesloten FOCWA-bedrijven nemen verregaande maatregelen op het vlak van hygiëne en volgen strikt de richtlijnen van het RIVM op. Nederlanders kunnen dus met een gerust hart hun voertuig laten herstellen bij FOCWA-bedrijven."

Lees hier het volledige persbericht.

Heeft de coronacrisis verder nog invloed op het schadeherstel?

Het kan zijn dat het herstel langer gaat duren door langere levertijden op de onderdelen of andere zaken die er nodig zijn tijdens het herstel. Graag begrip hiervoor. Uiteraard houden wij u steeds op de hoogte, mochten er dit soort situaties zich voordoen.

Namens alle medewerkers van onze schadeherstelbedrijven wensen wij u sterkte en succes in deze tijd. Laten we er samen alles aan doen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Zorg goed voor uzelf en voor iedereen om u heen.